Visit hos uppfödaren

Idag åkte jag och Ax ut till uppfödaren för att få en liten genomgång om hur man beter sig på en utställning.
Tipsen jag fick var nyttiga och jag tror det kommer gå rätt bra :)
Jag fick lära mig att Ax ska gå på vänster sida om mig och att vi ska stå still framför domaren. Skulle Ax sätta sig så ska man ta ett litet varv till.
Ax hade såklart en hel hög med annorlunda upplevelser idag! Först så fick hon för första gången träffa en hund av samma ras. Det var hennes Mamma :) Hon könde inte igen henne ;) hehe. Sen tänkte hon inte på att Ax fortfarande är valp och lilla blomman min fick sig en avhyvling så fort hon gick nära mammans husse och matte... (väldigt "överbeskyddande" hundar hos uppfödaren)
När Ax lugnat ner sig lite fick hon istället leka med sin Farfar, det gick bättre för han är väldigt bra med valpar. Det var galet att se hur de kom igång och busade och trissade varandra. Ax måste blivit hes efter allt skällande och "pratande" hehe.
Efter vi hade varit hos uppfödaren så gick vi till zoo butiken som ligger i närheten. Där köpte vi ett utställningskoppel och en tandborsttugg.
Det var hund-trims dag på zoo så det kom jätte många hundar! Så Ax har säket träffat minst 10 nya hundar idag.
Mitt uppe i allt hundhälsande på zoo så kom det förbi en kvinna som jag känner igen från jobbet på Lidl. Hon är stammis där och vi pratar rätt ofta för hon har också en Bostonterrier från samma uppfödare.
Hon hade varit och tittat på Ax oxh hennes kullsyskon när de var riktigt små valpar och hon har viljat se Ax länge, så det blev sensation när hon såg oss :D
Så vi snackade boston i säkert en halvtimma medans Ax försökte bjuda in till lek med en tibetansk spaniel.
En timme senare efter att ha pratat med alla hundägare som kom in på zoo och berättat Ax livs historia för zoo personalen så tog vi bussen hem.
Det var liiiite pinsamt på bussen för Ax fes hela tiden.. och dom fisarna är inte nådigt äckliga dom!
Anledningen att hon är så fisig är rätt dum...
Min kära sambo. Ax husse fick för sig att koka hennes tuggben i buljong, för att de skulle bli godare.
Och godare blev dom också! Men lilla magen mådde gillade det inte lika mycket. Hon har varit en läckande gasbalong i 2 dagar!
Men nu har juag slängt alla skinbitar och så köpte vi ju ett nytt tandborst tugg-ben idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0