Utställningen

I fredags kom papprerna som bekräftade vår anmälan till den inoficiella valputställningen i valbo den 13:e september.
Ax nummer är 195, en jämn och bra siffra. Hon är den enda bostonterriern som ställs. Det är fläst chihuahuor. och så en fransk bulldog :) Det är rätt närma bostonterriern. Ska bli massvis med skoj!
Men jag är lite rödd för att skämma ut mig.
Jag har tänkt att ringa upp uppfödaren och be att få komma hem till henne för så hon fpr ge mig tips och råd inför utställningen.
På riktigt så jobbar jag för mkt för att träna henne och Alle är inte så intresserad. Detta kan komma att bli en katastorf. Men jag försöker bara se det som en kul grej.
Annars är Ax lika busig som vanligt. Men det var såååå synd om henne idag!
Det var såhär. Jag gick upp kl 6 imorse för jag började jobba kl 7. Då tog jag ut Ax så hon fick kissa och bajsa för att sedan sova vidare... Sen kom jag hem igen vid 18.30 och Ax höll på att gå Alle på närverna för hon vägrade att lämna honom ensam . Hon hade följt honom som en skugga hela dagen.
När klockan började närma sig 19.15 så frågade jag Alle när han matade henne sist och då visade det sig att hon bara fått frukost idag, för han trodde att jag gav henne frukost.
Hon var ju dö hungrig och det var därför hon skuggade Alle hela tiden. Stackars mumsan. Hon fick mat direkt såklart .
Och så ska hon få en liten skål till innan läggdax runt 22.00.
Hehe, jag må då säga det... Att vi är inte speciellt bra på att läsa hennes komplicerade språk...
hade hon sprungit till matskålen och gnällt hade det varit solklart. Men hon hade bara följt efter Alle och suttit och tittat på honom typ.
Samma sak gäller ju även när hon är nödig. Jag tittar på henne verkligen hela tiden och försöker snappa upp tecken, men det är svårt... det är bara nån enstaka gång som hon gjort sig förstådd, tyvärr...

Just nu i denna sekund tuggar hon på en hudrlle med honungs-smak som hon älskar. Vi har testat bacon, jordnöt och bubbelgum också, men honungen är godast. Hehe, Alle köpte såklart en i storlek XL så hon får knappt in den i munnen... Men nu när hon börjat lösa upp den ikanterna lite går det bättre. Men då har hon också jobbat på den i snart 3 veckor.

Kommentarer
Postat av: joanna

du kan lära in henne att vissa rätt.....nu vet hon inte vad hon ska göra för att få dig och förstå så hon tror hon kan berätta med blicken.....söt...lilla stumpan. jag ser henne springande efter....



Varje gång ni går ut så gör ni någon slags av rutin....ta koppel i munnen och direkt gå ut....eller lägga sig vid matskålen varje gång ni lägge mat i skålen....hunden kopplar beteende med händelse och kommer till slut göra det som ni alltid gör fast själv...

Sen e det så att hunden lär sig i vilket fall som helles...ragge sätter sig i hallen när han vill ut.

Bianca går till matskålen och puta på dom....och låter konstigt....jag har belönat beteende när jag märk att dom gör någon slags av kontiga sker....alltså belöna genom att föså vad dom vill.

du gör som passar e själv bäst men lilla tösen är rätt duktig som faktisk ville komunicera.

Å utställningen kommer att gå bra... ;) lycka till /joanna

2008-09-03 @ 09:18:03
URL: http://www.mycane.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0