Ax nya tyg

Idag var vi ute på stan och köpte in nytt tyg till Ax. Hon ska få ett nytt täcke och behövde ett varmt och fint tyg så hon håller värmen i vinter :)
På fredag ska hon på lekdate med Hazzel igen. Sofia ringde idag och bjöd med oss hem till hennes föräldrars hem. De har en stor gård att springa runt på! Det ska bli jätte skoj!
Jag tror inte jag kommer hinna klart med täcket tills dess dock, för imorgon ska jag och Alle iväg till K-rauta för att titta på badrums inredning. Alle håller på att kakla om badrummet hemma i hans lägenhet nämligen.
Ax kommer få stanna ensam hemma när vi är iväg, men det är inga problem. hon kan roa sig själv utan att bli orolig över att vi inte är där :D

Jag valde mellan ett rutigt ylletyg och ett orange möbeltyg ;) Jag som har en sån svår beslutsångest... Det tog närmare 40 minuter och då var det Alle som fick välja i slutändan. Jag är jätte nöjd!! :D Det blev ylletyget. Det är mörkblått med vita och röda rutor. Biten på 60 cm kostade 77:-, sen köpte jag en bit vitt tyg som verkade vara bomull med plast på, så det ska jag använda för att vattentäta täcket. Den biten kostade 10:-, den hittade jag i en korg med stuvbitar. Så köpte jag det billigaste fleecetyget på hela Ohlsons, och när jag tittade på bilderna så ser jag att värgen på fleecen verkligen framhöver Ax ögon ;) hehehe


Vad tycker du? Skulle hon passa i en kappa av det här tyget?

Kommentarer
Postat av: joanna

va roligt,jag syr oxå täcket till mina hundar. jag har en grym modell som jag ska lägga ut på min blogg så kan du se....gillar att det finns en krage som dom få lite mer värme. Se har jag varit riktigt löjlig och sytt tröjer med micky på...hihihi...;)

Vill du ha mall på täcket som jag har så få du bara hojta...jag kan dokumentera detta nogran så du förstå hur du gör...ska fota mina täcket idag och jag kan lägga ut bilderna idag på min blogg. många kramar. joanna

2008-09-18 @ 09:28:27
URL: http://www.mycane.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0