Julpynt!

Igårkväll cyklade jag och Ax hem till min mamma för att ha lite mysigt :)
Mamma lagade korvstroganoff och sen lyssnade vi på julmusik och klädde granen!
Vi körde den traditionella stilen med allt för många kulor och glitter så att granen inte syntes igenom det! :D
Det är en ful liten plastfran på 150 cm och den har funnits med sen jag var liten, även så gäller julpyntet så det är lite nostalgi i det hela :)
Men nästa år ska mamma troligen ha en annan lite mer "stylisch" plastgran som vi ska köpa på mellandagsrean på Rusta.
Jag röstar på en Vit gran i alla fall. Men mamma kanske ville ha en svart eller kanske en rosa?

Ja, här följer lite juliga hundbilder i alla fall!

En skojig bild minsan. Ax accepterade som vanligt att hon har saker på kroppen och sprang runt och lekte med sitt tuggben som vanligt :)


Här har hon fått ett annat glitter och sitter snällt framför granen och väntar på at få en bit frollic.


Här sitter hon i hallen och är nu helt slut efter allt julpyntande.
Efter detta sprang hon runt och hittade inte ro, det visade sig att hon var kissnödig och lämnade en skvätt på mattan, efter detta la hon sig i mitt knä och somnade på stört.



Ja just ja!
Kommer ni ihåg historien om den blå galgen som Ax ÄÄÄÄÄÄLSKAR?
Haha! I morse när hon kom in i sovrummet hörde jag att hon bar på nånting, och jag tänkte inte mer på det.
När Ax märkte att vi inte var på väg att stiga upp så gick hon ut med sin grej igen.
10 minuter senare när vi skulle kliva upp kom Ax in igen och hade galgen runt kroppen! Den satt fast där!! :D
Ax satte sig på golvet och tittade glatt på oss i sängen.
Jag tog av galgen och hon hoppade upp och började tok-leka med den i sängen :)
Undrar igentligen hur länge hon haft galgen på sig. Halva natten kanske?
Jag tror hon var glad över att ha en favoritgalgen omkring sig för då följde den med henne vart hon än gick :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0