Första promenaden på flera veckor!

Ja, igår sydde jag en overall till min lilla fryslort så idag var vi tvugna att rpova den på riktigt!
Vi åkte ut till Valbo-köpcenrum på förmiddagen så Ax var hemma ensam så en promenad skulle sitta fint när vi kom hem igen.
Vi tog en tur i parken som ligger i närheten (Boulogner-skogen).
På vägen dit träffade vi på en hundkompis också, Nemo, och vi fick massor med komplimanger. Nemo hade också täcke på sig men blev nog lite avundsjup på att Ax fick ha overall hehehe. Eller inte ;) På-pylsad hund haha!
Så här fin blev hon. Man ser att den blev lite lång och att benöppningarna är lite tighta, så jag struntade i att sätta mudd där, för då hade hon väl inte fått igenom tassarna...


Overallen gick helt utmärk att ta sig framåt i, men det var svårt att gå så det fick bli galopp istället, det såg rätt skoj ut när Ax skuttade fram i sin nya overall. Hon var för övrigt överlyklig!


Det gick även utmärkt att sitta i den.
Hon passar verkligen bra in i familjebilden hehe.


Framför allt gick det helt utmärkt att bajsa i den också! Det är en mycket viktig funktion!
(ursäkta bajskorven)


Nu kan min lilla hund få sina dagliga promenader igen! Men man måste nästan vara 2 personer för att få på henne overallen för tyvärr hade jag inte en tillräcklig lång dragkedja så man måste sätta på den som ett par byxor först.
När vi kom hem igen var Ax lyxckligare än någonsin och spran direkt till Alle för att berätta om promenaden :P
Sen hoppade hon upp i soffan och började busa! Hon gjorde en kullerbytta och kunde inte vända på sig igen för hon hade fortfarande overallen på sig hehehe.
Efter bus stunden fick hon mat och la sig i soffan med oss och började bita på sin älskade galge.

När vi var i Valbo kikade vi in på en stor zoo-butik som ligger där (Jennys Hund & Katt) och där hade dom Hurtta overaller!
Jag tittade och kände på den röda impregnerade fleeceoverallen som jag ville ha, och den verkar onekligen jätte jätte bra! Så en sån ska hon få nästa vinter (om jag hittar en billigt på tradera eller blocket)

Kommentarer
Postat av: angelica

Han tycker att han har kompromissat. Jag har fått en. Det räcker. Tycker han. Men det är bara fördelar med en till hund. Men det förstår ahn inte. Jag blir så arg!!

2008-12-30 @ 08:25:52
URL: http://mittlivsomokand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0