Första julen

Vissa tillställningar hoppas man på ska påverka hunden liiite extra ;)
Julen är en sån tillställning då man hoppas att vovven ska älska att öppna paket! Vara extra kelig och till sinnet harmonisk hela kvällen ;)

Vi åkte hem till min sambos familj på julaftons förmiddagen och Ax följde såklart med.
Hon älskar verkligen att åka dit för hon blir såååå bortskämd och det är ingen som tillrättavisar henne om hon gör något toligt...
Vi satte på henne sjömansklönningen som jag köpte på rusta i somras, den har blivit lite stram i midjan hehe.
Men det var bara för att det var lite skoj, hon behövde inte ha klänningen på sig så länge, den var nämligen väldans obekväm och tight.
Sen var det full fart! Hon for runt som en el-visp och kunde inte vara stilla en sekund! och så var det ända fram tills julklappsöppningen då vi äntligen satte oss i soffan. Hon hade väntat på det må du tro.
Så när Ax fick sina paket var hon inte ett dugg intresserad, hon skulle bara sova då :P Men jag ruskade på henne, satte ner henne på golvet och gav henne ett paket som innehöll salami-sticks-hundgodis, mumms...
Hon slet inte alls upp pappret som mina svärföräldrars gamla hund gjorde, näe. Hon började äta upp det istället :D haha.
Hon fick även en tuggring och en matlåda.
Tuggringen blev stor succe!
Senare på kvällen skjutsades jag hem till min faster och där fanns hundälskare minsan! Så nu för det el-visp igen! Det tog säker en timme innan Ax totaldäckade på soffan och började snarka riktigt högt! Då trodde jag att det var något som var fel på henne för jag tyckte att hon andades tungt. *hjälp* inte lunginflamation igen!
Men troligen var det för att hon var utmattad och näst intill gick in i koma.

Dagen där på åkte vi tillbaks till svärföräldrarna igen och var där hela dagen. Ax lekte i vanlig ordning och härjade runt med sin tugg-ring.
Min sambo, Alle, tog några riktigt fina bilder och här får ni se 3 av dom




Jag älskar speciellt den sista bilden för Ax ser så valpig ut på den :) *love*
Ja, ringen är inte en ring längre, hon tuggade hål på den.

Sammanfattning av första julen:
För Ax är julafton som vilken dag som hällst, en lycklig en ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0